Projekty edukacyjne
PROJEKTY EDUKACYJNE 2023/2024
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny pt. ,,Luźne lekcje z naukowcami – poznajemy i eksperymentujemy” W roku szkolnym 2023/2024 klasa 2b bierze udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym pt. ,,Luźne lekcje z naukowcami – poznajemy i eksperymentujemy”. Celami projektu są: przybliżenie dzieciom znanych postaci ze świata nauki, zdobywanie wiedzy na temat znanych naukowców oraz ich odkryć, rozbudzanie zainteresowania dzieci światem nauki, poznawanie różnorodnych eksperymentów oraz danie możliwości nauki poprzez doświadczanie za pomocą wykonywanych samodzielnie eksperymentów, rozwijanie kreatywnego oraz twórczego myślenia, pobudzanie wyobraźni i kształtowanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków, budowanie pozytywnych relacji w grupie poprzez współpracę, integracja grupy, nauka poprzez doświadczanie i zabawę, wykorzystanie TIK w edukacji.
Rok szkolny 2021/2022
INNOWACJE I PROJEKTY PROWADZONE NA TERENIE SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2021 /2022
Innowacja pedagogiczna Emocja 2021-2022 r.
Innowacja pedagogiczna „Emocja”
Program innowacyjny przeprowadzony zostanie w klasach III A i III B
Opis innowacji
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt zakłada pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.
Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Głównym założeniem projektu jest budowanie i rozwijanie u dzieci empatii, szacunku do drugiego człowieka oraz nabycie umiejętności mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Dlatego, aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do drugiego człowieka, i zminimalizować problem wykluczenia w społeczności uczniowskiej, od września 2021 r. wprowadzamy w klasach III A i III B projekt edukacyjny autorstwa Marzeny Dziadkowiec i Krystyny Grzegrzółki, wspomagający rozwój społeczny i emocjonalny dzieci i młodzieży, którego założeniem jest uwrażliwienie dzieci na różnice, które posiadamy- poprzez aktywną działalność edukacyjną.
1. Cele innowacji
Cele ogólne:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
2. Zasady innowacji
- Innowacja pedagogiczna odbywać się będzie od 1 września 2021r. do 13 czerwca 2022r.
- Projekt realizowany będzie od 15 września 2021 roku do 13 czerwca 2022 roku
Nauczyciele prowadzący
Ewelina Kania
Natalia Jeleń- Bartosiewicz
Innowacja pedagogiczna Ultimate Frisbee 2021-2022 r.
Innowacja pedagogiczna Ultimate Frisbee 2021-2022 r.
Ultimate Frisbee – Innowacja pedagogiczna mająca na celu:
- Wykształcenie zdrowych nawyków spędzania czasu wolnego,
- Poznanie mało popularnej dyscypliny sportowej
Ultimate Frisbee to bezkontaktowy sport, w którym drużyna atakująca ma za zadanie złapać plastikowy dysk w strefie punktowej bronionej przez przeciwnika. Celem drużyny będącej w obronie jest przejęcie dysku i rozpoczęcie własnego ataku. Z dyskiem nie można biegać, a po jego złapaniu należy jak najszybciej się zatrzymać i podać do kolejnej osoby. Mecz trwa do momentu, gdy jedna z drużyn zdobędzie 15 punktów.
Autor projektu
Maciej Juzwuk
Innowacja pedagogiczna z języka angielskiego Breaking barriers 2021-2022 r.
Innowacja pedagogiczna Breaking barriers realizowana będzie w klasie 7a oraz 8b
Innowacja Breaking barriers cele:
- zmotywowanie i zachęcenie uczniów do jak najczęstszego używania języka angielskiego w realnych sytuacjach,
- uczynienie z nauki procesu przyjemnego i efektywnego.
Do osiągnięcia tego celu niezbędne jest uatrakcyjnienie prowadzonych zajęć i sposobu nauczania tak, aby nauka języka angielskiego nie kojarzyła się uczniom z przykrym obowiązkiem.
Innowacja ta jest przeznaczona dla klas językowych 7a oraz 8b. Dodatkowe 2 godziny języka angielskiego będą przeznaczone na realizację innowacji pedagogicznej, której tematyka w dużej mierze pokrywa się z aktualnie realizowanymi treściami nauczania, skupionymi wokół kręgów tematycznych wyznaczonych przez podstawę programową, co zapewnia uczniom integrację treści, metod i celów nauczania w języku obcym. Zajęcia te ukierunkowane będą na zwiększenie aktywności uczniów, ich umiejętności językowych i komunikacyjnych, z naciskiem na umiejętność rozumienia ze słuchu oraz mówienia.
Autor innowacji
Adriana Mazurkiewicz
Projekt Edukacyjny Czy wiesz, jak żyje jeż?
Projekt edukacyjny Przyroda z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy 3b
Termin realizacji: 01.09.2021r.-15.06.2022r.
Podczas lekcji uczniowie poznają prawa panujące w naturze oraz przekonają się, jaki wpływ ma na nią człowiek. Poznają historię jeża o imieniu Zoja. Bohaterka opowie dzieciom o swoich przygodach, które przydarzyły się jej w ciągu 4 pór roku, dzięki czemu poznają otaczający je świat przyrody.
Uczniowie będą prowadzić proste obserwacje przyrodnicze, wykonywać doświadczenia i samodzielnie wyciągać wnioski. Poznając wiele gatunków roślin i zwierząt przekonają się, dlaczego warto szanować przyrodę.
Ewelina Kania
Rok szkolny 2020/2021
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Czytam z Klasą lekturki spod chmurki”
Projekt edukacyjny „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” będzie realizowany w klasach II A, II B oraz III B.
Opis projektu
Projekt ma na celu zachęcenie i zainspirowanie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną oraz wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym. Wspiera on rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III.
Postacią przewodnią po projekcie stanie się mała chmurka Tosia, która ukaże dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęci uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko będzie spójne z czytaną lekturą. Udział w projekcie będzie wspaniałą okazją do rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów. W projekcie pojawią się trzy moduły, z których każdy będzie bezpośrednio związany z porą roku (jesień, zima, wiosna).
Cele ogólne projektu:
- Rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej
- rozwijanie aktywności czytelniczej
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania
- integracja zespołu klasowego
- wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym- rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie
Projekt realizowany będzie na terenie naszej szkoły w terminie od 23 września 2020 r. do 21 czerwca 2021 r.
Nauczyciele prowadzący
Natalia Jeleń- Bartosiewicz
Ewelina Kania
Anna Krzyształowska
Innowacja pedagogiczna Emocja 2020-2021 r.
Innowacja pedagogiczna „Emocja”
Program innowacyjny przeprowadzony zostanie w klasach II A i II B
Opis innowacji
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt zakłada pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.
Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Głównym założeniem projektu jest budowanie i rozwijanie u dzieci empatii, szacunku do drugiego człowieka oraz nabycie umiejętności mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Dlatego, aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do drugiego człowieka, i zminimalizować problem wykluczenia w społeczności uczniowskiej, od września 2020 r. wprowadzamy w klasach II A i II B projekt edukacyjny autorstwa Marzeny Dziadkowiec i Krystyny Grzegrzółki, wspomagający rozwój społeczny i emocjonalny dzieci i młodzieży, którego założeniem jest uwrażliwienie dzieci na różnice, które posiadamy- poprzez aktywną działalność edukacyjną.
1. Cele innowacji
Cele ogólne:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
Nauczyciele prowadzący
Ewelina Kania
Natalia Jeleń- Bartosiewicz
Klasa I b w roku szkolnym 2022/2023 bierze udział w Ogólnopolskim Programie Edukacyjnym – Akademia Bezpiecznego Puchatka.
Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych, obejmujący tematykę związaną z bezpieczeństwem dzieci w czterech sferach: na drodze, w domu, w szkole oraz w Internecie.
Akademia Przyszłości
Rok szkolny 2019/2020
Akademia Przyszłości
W roku szkolnym 2019/2020 kontynuujemy realizację projektu unijnego Akademia Przyszłości.
Uczniowie bawią i rozwijają swoje umiejętności na następujących zajęciach:
- PRZYRODA NA WESOŁO (klasa IV)
- ZAJĘCIA TEATRALNE (klasa V, VI i VII)
- SZACHY (klasa III, V, i VI)
- WARCABY/SZACHY (klasa I, II i III)
- INFORMATYKA (klasa II, III, V i VI)
- MATEMATYKA – zajęcia rozwijające (klasa I, II, III)
- MATEMATYKA – zajęcia wspierające (klasa IV, V i VI)
- JĘZYK ANGIELSKI – zajęcia rozwijające (klasa III, IV , V i VII)
- JĘZYK ANGIELSKI – zajęcia wspierające (klasa V i VIII)
Koordynatorem projektu na terenie szkoły jest mgr Joanna Mierzwicka
Innowacje prowadzone na terenie szkoły w roku szkolnym 2019/2020
- „Widzę, doświadczam, rozumiem. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności zdobywania wiedzy z biologii i chemii”. Innowacja skierowana do uczniów jednej z klas VII, a jej celem jesr projektowanie oraz wykonywanie doświadczeń i eksperymentów, obserwacja i formułowanie hipotez, problemów badawczych. Dzięki temu uczniowie uczą się pracy w grupie, umiejętności prezentowania efektów pracy zespołowej, a co najważniejsze poprzez lekcje warsztatowe uczniowie samodzielnie dochodzą do wniosków i zdobywają wiedzę. Zajęcia w/w innowacji odbywają się w sali, która jest w pełni przystosowana do tego typu lekcji. Posiada profesjonalny sprzęt – dygestorium, mikroskopy, szkła laboratoryjne oraz wszelkie odczynniki.
- „Get on Stage!”. Innowacja dedykowana dla uczniów jednej z klas VII, polega na zwiększeniu o 2 godziny tygodniowo zajęć z języka angielskiego. Głównym celem prowadzonej innowacji jest poszerzenie zasobu środków językowych i zastosowanie ich w tworzeniu wypowiedzi ustnych i pisemnych, a także rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Ponieważ innowacja realizowana jest w 11-osobowym zespole klasowym, a lekcje języka angielskiego odbywają się codziennie rano, uczniowie chętnie angażują się w zajęcia.
- „Na parkiet”. Innowacja ta skierowana jest dla uczniów jednej z klas piątych. Jej celem jest nauka gry w piłkę siatkową poprzez wdrożenie ponad podstawowych umiejętności technicznych. Innowacja zwiększyła ilość godzin wychowania fizycznego o 2 godziny tygodniowo.
- „Klucz do kodowania”. Innowacja, która została stworzona w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne dzieci, miała za zadanie rozwinąć kompetencje matematyczne uczniów jednej z klas pierwszych. Zajęcia innowacyjne odbywają się raz w tygodniu, w ramach godzin dyrektorskich i polegają na programowaniu i kontrolowaniu pracy robotów. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w tego typu zajęciach, chętnie pracują w zespołach, dyskutują i szukają kompromisowych rozwiązań biorąc pod uwagę potrzeby i oczekiwania innych.
Pozostałe wieści
Pozostałe wieści
Warsztaty profilaktyczne kl.8a i 8b
"Leśna Frajda"-klasy szóste
Potrzebna pomoc!
Talenciaki!
Karta zapisu-świetlica szkolna
Informacja dla mieszkańców Gminy Radzymin w zakresie profilaktyki uzależnień od alkoholu i narkotyków, przeciwdziałania przemocy oraz uzależnień behawioralnych
Click here to add your own text