Logopeda


"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat."
Janusz Korczak

Zadaniem logopedy jest przede wszystkim likwidacja wad i zaburzeń mowy. Logopeda we wrześniu przeprowadza przesiewowe badania wśród uczniów służące wyłonieniu dzieci z zaburzeniami mowy. Terapia logopedyczna obejmuje uczniów przejawiających trudności językowe.
Dzieci pracują w małych 2- i 3- osobowych zespołach o podobnym typie zaburzeń mowy, uczęszczających do tej samej klasy. W grupie znanych sobie rówieśników czują się raźniej i są bardziej śmiałe. 

Zajęcia logopedyczne mają zwykle ściśle określony przebieg, który uzależniony jest od etapu logoterapii (etap wywoływania głoski różni się w swym przebiegu od etapu jej utrwalania i doskonalenia). Poza tym charakter zajęć dostosowuje się również do rodzaju i siły zaburzenia, wieku dzieci i ich indywidualnych możliwości.
Są jednak pewne elementy, które występują podczas większości zajęć logopedycznych.
Należą do nich:
· ćwiczenia oddechowe
· ćwiczenia doskonalące sprawność  narządów mowy  
   – „gimnastyka buzi i języka”
· ćwiczenia doskonalące artykulację głosek i rozwijające mowę.

Ze względu na to, że większość dzieci objętych opieką logopedyczną, to dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym, zajęcia mają formę zabawy. Aby je uatrakcyjnić logopeda wykorzystuje wiele różnorodnych pomocy logopedycznych.
Dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne wklejają w zeszytach przerabiane ćwiczenia. Dzięki temu mogą je powtarzać i utrwalać w domu.
Rodzice mogą uczestniczyć w zajęciach. W razie potrzeby są szczegółowo instruowani, co do sposobu kontynuowania ćwiczeń w domu.


<<   Październik   >>
NiPoWtŚrCzPtSo
    1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
MAPA SERWISU
STATYSTYKA