2016/2017r.

Zielona szkoła

       Dnia 5 czerwca o godzinie 7.00 uczniowie klas 3-6 wyjechali autokarem w stronę Janowa Lubelskiego. Po czterech godzinach jazdy dotarliśmy do Lublina we wspaniałych nastrojach, nie mogąc się doczekać zwiedzania. Wraz z sympatyczną przewodniczką rozpoczęliśmy wędrówkę po starówce. Widzieliśmy m.in. zamek, piękną katedrę, obraz z widokiem na Lublin we wczesnych wiekach jego istnienia, Bramę Żydowską oraz wiele innych zabytków. Podczas podziwiania miasta uczniowie zadawali wiele pytań, na które chętnie odpowiadała przewodniczka. Następnie dostaliśmy czas wolny, podczas którego każdy mógł coś zjeść i zakupić pamiątkę. Po wyczerpującym popołudniu wyruszyliśmy w dalszą drogę i około godziny 17.30 dotarliśmy do Janowa, gdzie zakwaterowaliśmy się w domkach, przywitani przez panią Maję- animatorkę przydzieloną do naszej grupy. Po kolacji poszliśmy nad jezioro, gdzie mogliśmy grać w piłkę, ćwiczyć na siłowni i bawić się na placu. Po dniu pełnym wrażeń wszyscy położyliśmy się spać.
    Nazajutrz wszyscy wstali i poszli na śniadanie. Pełni nowych sił wyruszyliśmy kolejką do ostoi koników biłgorajskich, gdzie zobaczyliśmy te piękne kuce. Później zwiedziliśmy piękny drewniany kościółek, ujrzeliśmy Porytowe Wzgórze i wróciliśmy do ośrodka na obiad. Po posiłku ruszyliśmy zwiedzać Janów, w tym wystawę przyrodniczą w Centrum Edukacji Ekologicznej "Lasy Janowskie". Później wróciliśmy pieszo do ośrodka, gdzie czekała na nas kolacja. Następnie odbyła się dyskoteka, podczas której dziewczyny świetnie się bawiły.
      W środę wyjechaliśmy do Zamościa, gdzie przywitała nas na parkingu przewodniczka ubrana w strój z XIX wieku. Oprowadziła nas po Zamościu ciekawie opowiadając o jego historii i pokazała wiele pięknych zabytków np. ratusz, mury miejskie czy pałac Zamoyskich. Odwiedziliśmy też manufakturę słodyczy, w której chętnie dokonaliśmy zakupu. Dostaliśmy też trochę czasu, podczas którego mogliśmy nabyć pamiątki. Podczas podróży powrotnej do ośrodka odwiedziliśmy słynny Szczebrzeszyn. Po kolacji zagraliśmy w zabawę, która polegała na zgromadzeniu informacji o ośrodku. By je zdobyć wszyscy biegali po ośrodku, m.in. do recepcji, czy kuchni.
    Czwartego dnia po śniadaniu pojechaliśmy na basen, na którym wszyscy świetnie się bawili. Następnie poszliśmy do sklepu zakupić drobiazgi i słodkości na drogę powrotną. Po obiedzie wyruszyliśmy kolejką do warsztatu garncarskiego, gdzie każdy mógł zrobić swoje naczynie z gliny. Później zagraliśmy w podchody polegające na podążaniu szlakiem, na którym ukryte były zadania. Trzeba było je odnaleźć i rozwiązać. Była to wciągająca zabawa, ale niestety przed jej zakończeniem ściemniło się i nie mogliśmy znaleźć wszystkich zadań.
  W piątek po pożegnaniu z panią Mają i wykwaterowaniu z ośrodka wyruszyliśmy w drogę powrotną. O godzinie jedenastej zatrzymaliśmy się w Kazimierzu Dolnym na zwiedzanie. Podczas wędrówki ujrzeliśmy wiele zabytków i wdrapaliśmy się na Górę Trzech Krzyży. Każdy miał okazję zakupić słynnego koguta kazimierskiego. Po południu wyjechaliśmy z Kazimierza i wyruszyliśmy do Warszawy. Po czterech godzinach jazdy wyszliśmy z autokaru z uśmiechem na twarzy i udaliśmy się do naszych domów.
opracowanie: Mateusz Błażejowski
uczeń klasy VI

Sensoryczny Labirynt Muzyczny kl.0b, Ia, IIb

1 czerwca uczniowie kl.0b, Ia i IIb wyruszyli na wycieczkę do Teatru Małego Widza na „Sensoryczny Labirynt Muzyczny”. Jest to nowatorski projekt artystyczny  z pogranicza instalacji, teatru i muzycznego performensu skierowany do odbiorców w każdym wieku. Dzieci mogły doświadczać niecodziennych wrażeń poszukując dźwięków tworzonych na żywo przez muzyków ukrytych w labiryntach staromiejskich piwnic. Sensoryczny Labirynt Muzyczny to przestrzeń dla zmysłu dotyku, wzroku, słuchu i zapachu. Bezpieczne i przytulne wnętrza, pełne różnorodnych faktur, kolorów, efektów wizualnych, muzycznych i dotykowych zapraszają do odkrywania, eksperymentowania, przeżywania... Przenoszą odbiorców w zupełnie inny wymiar - wymiar cudownego spokoju i relaksu, tam, gdzie zatrzymuje się czas. Po wizycie w Teatrze zwiedzaliśmy Stare Miasto i wybraliśmy się na pyszne lody, bo to w końcu był Dzień Dziecka. :)

 

wychowawcy

"Dni Astronomii" w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Radzymin

20 marca uczniowie klas młodszych uczestniczyli w "Podboju kosmosu"
w Bibliotece Publicznej Miasta i Gminy Radzymin.
Dzieci  skorzystały z trzech aktywności:
* wykład popularnonaukowy
* pokaz w mobilnym planetarium
* warsztaty astronomiczne

Podczas wykładu dowiedzieliśmy się jak wyglądają codzienne czynności w stanie nieważkości. Zobaczyliśmy jak astronauci przygotowują się do lotu w kosmos, kto może zostać astronautą i jak wygląda dzień na stacji kosmicznej.
W mobilnym planetarium sympatyczny robot pokładowy zabrał nas w fantastyczną podróż po kosmosie. Na warsztatach badaliśmy dlaczego rakieta może polecieć w kosmos i jak przebiega lot.

"O wesołym Sindbadzie żeglarzu"-przedstawienie teatralne kl.0-III

     „Nie  poskąpi  ci  życie  radości,  gdy  masz  serce  pełne  miłości” -  takie  motto  utkwiło w pamięci  dzieciom z kl. 0-III, po spotkaniu z tytułowym Sindbadem, głównym bohaterem spektaklu teatralnego w wykonaniu Katolickiego Teatru Edukacji z Krakowa, na który wybraliśmy się 14 marca.
 

   Baśń „O wesołym Sindbadzie Żeglarzu” wywołała u młodych widzów wiele pozytywnych emocji. Podziw wzbudziła nie  tylko  ciekawa  gra  aktorska,  ale  także  piękne  kostiumy, scenografia  oraz bardzo  ciekawe  efekty  świetlne i akustyczne. Wszystkim dzieciom widowisko bardzo się spodobało, czego wyrazem była burza braw licznie zgromadzonej publiczności.

Uczniowei kl.Ia, IIb -Uniwersytet Dzieci

10 listopada uczniowie kl. I a i kl.II b uczestniczyli w wykładzie pt. "Czy można wydrukować dziób pingwina?", który odbył się na Wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Organizatorem wydarzenia była Fundacja Uniwersytet Dzieci.

 

W trakcie wykładu dzieci dowiedziały się, jaka jest idea technologii druku przestrzennego oraz na czym polega działanie drukarki 3D. Na podstawie przykładów z życia codziennego poznały kluczowe cechy druku 3D.

 

Znalazły odpowiedzi na pytania:

* Co znajdzie się w szkolnym plecaku za kilka lat?

* Co zastąpi sprzęty kuchenne?

* Czy to możliwe, że już wkrótce każdy z nas będzie nosił przy sobie “zaczarowany ołówek”, który nasze pomysły przemieni w rzeczywiste przedmioty?

 

To nie była magia, to  były najnowsze wynalazki. 

 

Technologia druku przestrzennego, czyli druku 3D, została wynaleziona i opatentowana w roku 1984 przez Charlesa Hulla. Obecnie ten wynalazek rewolucjonizuje kolejne dziedziny techniki, medycyny i życia codziennego.

 

wychowawcy: Elżbieta Ząbek

 

Natalia Jeleń-Bartosiewicz

 

Lekcja w kinie kl.0-III

Uczniowie klas 0-III uczestniczyli w lekcji "Więc chodź, narysuj mój świat" w Kinotece Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Dzieci dowiedziały się jak powstawały pierwsze filmy animowane, odkryły na czym polega praca animatora i jak można nim zostać. Zobaczyły jak ożywić postać z bajki oraz dowiedziały się co łączy konturówkę z filmem animowanym. Odkryli jak powstają ich ulubione filmy animowane oraz  same rysowały postać z bajki. Na zakończenie oglądali film animowany "Mały książę".
Wychowawcy

Muzeum Narodowe w Warszawie kl.Ia, kl.IIb

19 października uczniowie kl.Ia i kl.IIb skorzystali z bezpłatnej lekcji w Muzeum Narodowym w Warszawie w ramach programu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego "Kultura Dostępna". W czasie wędrówki po galeriach, którą prowadziła bardzo sympatyczna pani przewodnik, uczniowie rozmawiali o tym, czym jest muzeum, po co powstało i jakie pełni funkcje. Poznały różnicę między zabytkiem a eksponatem oraz odpowiedziały na pytanie: co to jest arcydzieło?
  Wychowawcy: Elżbieta Ząbek
Natalia Jeleń-Bartosiewicz

Stajnia Wilga kl.IV-VI

    Dnia 19.09.2016r. klasy IV-VI Szkoły Podstawowej nr 2 w Słupnie wybrały się na wycieczkę do stajni Wilga. Zbiórka przy szkole była zaplanowana na 7.50, a o 8.15 wyjechaliśmy.

 Od początku podróży wszyscy byli w świetnych nastrojach. W autobusie spędziliśmy 2 godz. i o10.20 byliśmy na miejscu.  Nie mogliśmy się doczekać zajęć, które przewidziane były w programie „Szkoła przetrwania”. Przed wycieczką nauczyciele powiedzieli nam, że wycieczka ma charakter survivalowy, teraz się o tym przekonaliśmy. Na początek szyfrowaliśmy wiadomości, poznawaliśmy kody m.in. kod zwany czekoladką i język Morse`a. Każdy miał przy tym świetny ubaw. Następnie poszliśmy na ognisko. Tam rozpalaliśmy krzesiwem kawałek waty i piekliśmy grzanki ,,traperskie‘‘. Wszystkim bardzo smakowały. Później strzelaliśmy z łuków do tarcz ze słomy i papieru. Kilka osób trafiło nawet w żółte pole na tarczy. Parę minut później przyszedł do nas następny instruktor i poszliśmy budować tipi i szałas. Tipi budowaliśmy w grupach, a szałas całą klasą. Każdy przy tym się świetnie bawił. Później szliśmy trasą terenową i wyznaczaliśmy jej azymut. Potem uczyliśmy się różnych pętli i węzłów. Następnie przeciągaliśmy linę. Uwieńczeniem naszej wycieczki było ognisko i pieczenie kiełbasek. Wszyscy w świetnych humorach opuścili stajnię Wilga i o 17.00 byliśmy w domach.

 Wycieczka bardzo nam się podobała, bo była ciekawa, wesoła i fascynująca.

 

 

 

  Mateusz Błażejowski

 

 uczeń klasy VI

Na łące- kl.IIIa

Dnia 21 września, przeddzień nadejścia kalendarzowej jesieni, uczniowie klasy IIIa pod opieką wychowawczyni wybrali się pieszo na pobliską łąkę. Celem wycieczki było wzbogacanie wiedzy na temat roślinności oraz mieszkańców tego środowiska oraz szukanie kolorów jesieni. Uczniowie przez lupy wypatrywali małych żyjątek łąki oraz rozpoznawały niektóre gatunki roślinności. W ten sposób uwrażliwiali się na piękno przyrody. Na zakończenie , na kocykach, rozpoczęli szkicowanie pracy pod tytułem „Na łące”, którą dokończyli w klasie.

                                                                                            wych. Justyna Smoczyńska

<<   Październik   >>
NiPoWtŚrCzPtSo
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
MAPA SERWISU
STATYSTYKA