2012/2013 r.

Realacja z wycieczki do Kampinoskiego Parku Narodowego

Nasza szkoła wzięła udział w konkursie „Szlakiem Programu Infrastruktura i Środowisko” i wygrała bezpłatną wycieczkę dla swoich uczniów. Wycieczka była nagrodą dla uczniów, którzy w poszczególnych klasach osiągnęli najlepsze wyniki w nauce. W czwartek rano, dzień przed zakończeniem roku szkolnego wyruszyliśmy do Kampinoskiego Parku Narodowego po, jak się później okazało, prawdziwą przygodę z przyrodą.

Przed wejściem do autokaru zostaliśmy wyposażeni w „niezbędnik podróżnika”, czyli plecak, lornetkę, latarkę i notatnik na zapiski z obserwacji. Niespodzianka ta wywoła wiele radości wśród uczestników i już w trakcie podróży korzystali oni z otrzymanych prezentów.

W Kampinosie przywitały nas komary, które udało nam się oswoić dzięki Panu Leśniczemu. Swoimi barwnymi i ciekawymi opowieściami sprawił on, że zdobywanie wiedzy na temat roślin i zwierząt lasu to była prawdziwa zabawa.

Nasza ścieżka dydaktyczna miała swój początek w Muzeum Puszczy Kampinoskiej, gdzie bawiliśmy się wyśmienicie, korzystając przy tym z szerokiej wiedzy na temat lasu naszego przewodnika. Następnie wybraliśmy się na spacer po lesie, który dostarczył nam niezapomnianych wrażeń i wzbogacił o nowe wiadomości. Później jeszcze przepyszny obiad i uśmiechnięci i zadowoleni wróciliśmy do szkoły.

Zapraszamy do galerii!                                                 Małgorzata Pachuta

Wyjazd na przedstawienie teatralne

1 marca (w piątek) uczniowie naszej szkoły pod opieką wychowawców wybrali się na przedstawienia teatralne do Ośrodka Kultury i Sportu w Zielonce.

Uczniowie klas młodszych obejrzeli spektakl pt.: „Baśnie Pana Andersena”. Była to przygotowana z myślą o najmłodszych widzach sceniczna adaptacja kilku najbardziej znanych baśniowych opowieści Andersena: „Księżniczka na ziarnku grochu”, „Dziewczynka z zapałkami”, „Brzydkie kaczątko”, „Nowe szaty cesarza”, „Świniopas”. Andersen, jako główny narrator poprowadził dzieci w niezwykłą podróż do świata wrażeń i osobistych przeżyć.

Natomiast uczniowie klas IV-VI obejrzeli sztukę pt.: „Sposób na szkołę” opartą na powieści E. Niziurskiego „Sposób na Alcybiadesa”. Aktorzy pragnęli przybliżyć swoim widzom tematykę, jakże dobrze im znaną i dotyczącą szkoły. Próbowali pokazać i uzmysłowić, jakie są wartości nadrzędne – ciężka praca, nauka, przyjaźń, a także wiedza, którą często zdobywa się z niebywałym trudem.

Spektakle przedstawili aktorzy z Katolickiego Teatru Edukacji w Krakowie.

opracowanie: Justyna Smoczyńska

Wycieczka do Urzędu Pocztowego kl. IIIb

Przy ciągłym rozwoju nowych technologii z dostępem do sieci wysyłanie listów oraz życzeń tradycyjnym sposobem zaczyna być rzadkością. Współcześnie częściej wysyłamy listy czy pozdrowienia za pośrednictwem poczty elektronicznej (sms-em, e-mailem), czy korzystając z istniejących portali internetowych. Dlatego, aby podtrzymać tradycje i nabyć nowych doświadczeń, w czwartek 17 stycznia uczniowie klasy IIIb wybrali się na wycieczkę do Urzędu Pocztowego w Radzyminie. Głównym celem tej wycieczki było wysłanie listów z wcześniej przygotowanymi laurkami z życzeniami dla babć i dziadków z okazji zbliżającego się ich święta. Uczniowie sami zakupili znaczki w okienku, nakleili je we właściwym miejscu oraz wrzucili zaadresowane listy do skrzynki. Dodatkową atrakcją było obserwowanie, jak pracownik poczty dokonuje w naszej obecności wymiany pełnego kosza z listami na pusty ze skrzynki znajdującej się na zewnątrz Urzędu.

Kraina Świetego Mikołaja kl. 0b, I, IIIa

3 grudnia uczniowie kl. 0b, I i IIIa wyruszyli w niezapomnianą podróż do Krainy Świętego Mikołaja. Naszą przygodę rozpoczęło spotkanie z Czerwonym Kapturkiem, który poprowadził nas bajkową ścieżką. Przypomniał nam historię "Jasia i Małgosi", "Trzech Świnek", "Calineczki" i wielu innych. Mogliśmy podziwiać domek na kurzej łapce i pałac Królowej Śniegu. Odwiedziliśmy Dziada Mroza i zwiedziliśmy dom Świętego Mikołaja, który akurat był w pracy. Następnie zobaczyliśmy biuro, w którym Elfy pomagają Mikołajowi czytać listy od dzieci. Najważniejszym punktem wycieczki było spotkanie z Mikołajem w Sali Tronowej. Św. Mikołaj troszkę z nami porozmawiał, a następnie rozdał prezenty. Puszczaliśmy "gwiazdkę do nieba" ze świątecznym życzeniem. Odwiedziliśmy również mennicę św. Mikołaja i wybijaliśmy monety o nazwie "Śnieżynka". Do ogromnej skrzynki wrzuciliśmy wcześniej przygotowane listy. Każdy miał okazję zrobić zdjęcie ze św.Mikołajem. Mogliśmy bawić się na wspaniałym placu zabaw i korzystać z wielu innych atrakcji. Podróż do domu trwała długo, ale minęła nam szybko, bo każdy opowiadał swoje wrażenia.
Zapraszamy do galerii!
             opracowanie: Natalia Jeleń-Bartosiewicz

wycieczka Maurzyce kl.IV-VI

W dniu 3.10.2012r. uczniowie naszej szkoły z klas IV-VI pod opieką p. Elżbiety Ząbek, p. Pawła Małyszki i p. Magdaleny Kaczor, udali się w daleką podróż w przeszłość do skansenu w Maurzycach oraz na cmentarz wojenny w Palmirach. Skansen w Maurzycach to doskonała lekcja życia, pracy, kultury i obyczajów dawnej wsi łowickiej, w ponad 40 obiektach położonych na terenie 17 ha. Uczniowie mieli okazję wysłuchać opowiadanych przez przewodnika ciekawych historii z życia codziennego mieszkańców, historii ziemi łowickiej i powstania skansenu. Dodatkową atrakcją były warsztaty sztuki ludowej w formie wycinanki łowickiej, gdzie nasi uczniowie „nieźle nawycinali”. Cała grupa dotrwała do końca bez utraty palców u rąk. Swoją droga wyszły piękne kwiatki.

Kolejnym etapem naszej wycieczki był cmentarz wojenny w Palmirach, gdzie zapalając znicze oddaliśmy hołd naszym rodakom zamordowanym podczas II wojny światowej przez hitlerowców. Do refleksji i zadumy skłonił nas pobyt w nowoczesnym muzeum obok cmentarza, gdzie poznaliśmy historie oraz wiele osobistych pamiątek osób tam spoczywających.

opracowanie: Magdalena Kaczor

Nadleśnictwo Drewnica

20 września uczniowie kl. I, II, IIIa oraz IIIb wyruszyli na wycieczkę do Nadleśnictwa w Drewnicy. Uczestników powitał pracownik nadleśnictwa. Umożliwił uczniom zwiedzanie ścieżki edukacyjnej, zapoznał z wieloma gatunkami drzew i krzewów oraz zwierząt znajdujących się na terenie pobliskich lasów. Wielkie zainteresowanie i zachwyt wzbudziła oryginalna dziupla dzięcioła oraz poroża. Na zakończenie był czas na zabawę i pieczenie kiełbasek. Uczniowie nie tylko wzbogacili swoją wiedzę przyrodniczą, ale także przyjemnie spędzili czas.

Za wspaniałą lekcję przyrody oraz inne atrakcje uczniowie wraz z wychowawcami składają kierownictwu oraz pracownikom nadleśnictwa serdeczne podziękowania.