
Projekty edukacyjne
Rok szkolny 2020/2021
INNOWACJE I PROJEKTY PROWADZONE NA TERENIE SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2020 /2021

Innowacja pedagogiczna „Emocja”
Program innowacyjny przeprowadzony zostanie w klasach II A i II B
Opis innowacji
Wszystkim rodzicom i wychowawcom zależy na tym, aby wychować dzieci na mądrych i szczęśliwych ludzi, samodzielnych i twórczych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości moralnych, jest niezwykle ważne, gdyż są one fundamentem dalszego życia. Proponowany projekt zakłada pięć spotkań w ciągu roku szkolnego, obejmujące rozmowę o uniwersalnych wartościach.
Dobór odpowiednich metod pracy ma na celu pobudzenie uczniów do zdobywania wiedzy i umiejętności. Głównym założeniem projektu jest budowanie i rozwijanie u dzieci empatii, szacunku do drugiego człowieka oraz nabycie umiejętności mówienia o swoich emocjach i potrzebach. Dlatego, aby budować od najmłodszych lat przyjazny stosunek do drugiego człowieka, i zminimalizować problem wykluczenia w społeczności uczniowskiej, od września 2020 r. wprowadzamy w klasach II A i II B projekt edukacyjny autorstwa Marzeny Dziadkowiec i Krystyny Grzegrzółki, wspomagający rozwój społeczny i emocjonalny dzieci i młodzieży, którego założeniem jest uwrażliwienie dzieci na różnice, które posiadamy- poprzez aktywną działalność edukacyjną.
1. Cele innowacji
Cele ogólne:
- Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.
- Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
- Integracja zespołu klasowego.
- Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.
- Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.
- Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.
2. Zasady innowacji
- Innowacja pedagogiczna odbywać się będzie od 1 września 2020r. do 13 czerwca 2021r.
- Projekt realizowany będzie od 15 września 2020 roku do 13 czerwca 2021 roku
3. Projekt składać się będzie z pięciu MODUŁÓW:
- I MODUŁ- od 2.09.2020r.- do 11.10.2020r – „KREATYWNOŚĆ”
- II MODUŁ- od 02.11.2020r.- do 20.12.2020r. – „WYOBRAŹNIA”
- III MODUŁ- od 11.01.2021r. – do 14.02.2021r.- „MOC SŁÓW”
- IV MODUŁ- od 01.03.2021r. – do 19.04.2021r. – „EMPATIA”
- V MODUŁ- od 10.05.2021r. – do 13.06.2021r.- „OSWAJANIE STRACHU”
Nauczyciele prowadzący
Ewelina Kania
Natalia Jeleń- Bartosiewicz
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Czytam z Klasą lekturki spod chmurki”

Projekt edukacyjny „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” będzie realizowany w klasach II A, II B oraz III B.
Opis projektu
Projekt ma na celu zachęcenie i zainspirowanie dzieci do czytania książek poprzez aktywną działalność edukacyjną oraz wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym. Wspiera on rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III.
Postacią przewodnią po projekcie stanie się mała chmurka Tosia, która ukaże dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęci uczniów do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko będzie spójne z czytaną lekturą. Udział w projekcie będzie wspaniałą okazją do rozwijania kompetencji kluczowych u uczniów. W projekcie pojawią się trzy moduły, z których każdy będzie bezpośrednio związany z porą roku (jesień, zima, wiosna).
Cele ogólne projektu:
- Rozbudzanie u uczniów ciekawości literackiej
- rozwijanie aktywności czytelniczej
- doskonalenie czytania ze zrozumieniem oraz aktywnego słuchania
- integracja zespołu klasowego
- wzmacnianie więzi ze środowiskiem przyrodniczym- rozwijanie poczucia troski i odpowiedzialności za bliższe i dalsze otoczenie
Projekt realizowany będzie na terenie naszej szkoły w terminie od 23 września 2020 r. do 21 czerwca 2021 r.
Nauczyciele prowadzący
Natalia Jeleń- Bartosiewicz
Ewelina Kania
Anna Krzyształowska
Akademia Przyszłości

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin sollicitudin ultricies mi, ac porta lorem lobortis ac. Nam imperdiet tortor ante, vel maximus lacus tristique a. Etiam scelerisque risus leo, sed accumsan lacus varius ultricies. Morbi sed ornare nunc, a sollicitudin turpis. Quisque id nisi sit amet ante cursus aliquam. Nullam et ante felis. Sed sapien justo, luctus ac vestibulum quis, tincidunt non urna. Maecenas suscipit odio nec varius lobortis. Praesent et tristique lorem. Nam diam elit, sollicitudin nec mattis at, accumsan non ante. Curabitur elementum ullamcorper ligula eget malesuada. Quisque ornare eros non elit condimentum, rutrum ultrices lacus maximus. Donec tristique sodales velit, nec tincidunt purus. Sed posuere urna quam, quis volutpat orci rhoncus a. Mauris cursus in magna sit amet placerat.
Akademia Przyszłości
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Proin sollicitudin ultricies mi, ac porta lorem lobortis ac. Nam imperdiet tortor ante, vel maximus lacus tristique a. Etiam scelerisque risus leo, sed accumsan lacus varius ultricies. Morbi sed ornare nunc, a sollicitudin turpis. Quisque id nisi sit amet ante cursus aliquam. Nullam et ante felis. Sed sapien justo, luctus ac vestibulum quis, tincidunt non urna. Maecenas suscipit odio nec varius lobortis. Praesent et tristique lorem. Nam diam elit, sollicitudin nec mattis at, accumsan non ante. Curabitur elementum ullamcorper ligula eget malesuada. Quisque ornare eros non elit condimentum, rutrum ultrices lacus maximus. Donec tristique sodales velit, nec tincidunt purus. Sed posuere urna quam, quis volutpat orci rhoncus a. Mauris cursus in magna sit amet placerat.
Rok szkolny 2019/2020
Akademia Przyszłości
W roku szkolnym 2019/2020 kontynuujemy realizację projektu unijnego Akademia Przyszłości.
Uczniowie bawią i rozwijają swoje umiejętności na następujących zajęciach:
- PRZYRODA NA WESOŁO (klasa IV)
- ZAJĘCIA TEATRALNE (klasa V, VI i VII)
- SZACHY (klasa III, V, i VI)
- WARCABY/SZACHY (klasa I, II i III)
- INFORMATYKA (klasa II, III, V i VI)
- MATEMATYKA – zajęcia rozwijające (klasa I, II, III)
- MATEMATYKA – zajęcia wspierające (klasa IV, V i VI)
- JĘZYK ANGIELSKI – zajęcia rozwijające (klasa III, IV , V i VII)
- JĘZYK ANGIELSKI – zajęcia wspierające (klasa V i VIII)
Koordynatorem projektu na terenie szkoły jest mgr Joanna Mierzwicka
Innowacje prowadzone na terenie szkoły w roku szkolnym 2019/2020
- „Widzę, doświadczam, rozumiem. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności zdobywania wiedzy z biologii i chemii”. Innowacja skierowana do uczniów jednej z klas VII, a jej celem jesr projektowanie oraz wykonywanie doświadczeń i eksperymentów, obserwacja i formułowanie hipotez, problemów badawczych. Dzięki temu uczniowie uczą się pracy w grupie, umiejętności prezentowania efektów pracy zespołowej, a co najważniejsze poprzez lekcje warsztatowe uczniowie samodzielnie dochodzą do wniosków i zdobywają wiedzę. Zajęcia w/w innowacji odbywają się w sali, która jest w pełni przystosowana do tego typu lekcji. Posiada profesjonalny sprzęt – dygestorium, mikroskopy, szkła laboratoryjne oraz wszelkie odczynniki.
- „Get on Stage!”. Innowacja dedykowana dla uczniów jednej z klas VII, polega na zwiększeniu o 2 godziny tygodniowo zajęć z języka angielskiego. Głównym celem prowadzonej innowacji jest poszerzenie zasobu środków językowych i zastosowanie ich w tworzeniu wypowiedzi ustnych i pisemnych, a także rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Ponieważ innowacja realizowana jest w 11-osobowym zespole klasowym, a lekcje języka angielskiego odbywają się codziennie rano, uczniowie chętnie angażują się w zajęcia.
- „Na parkiet”. Innowacja ta skierowana jest dla uczniów jednej z klas piątych. Jej celem jest nauka gry w piłkę siatkową poprzez wdrożenie ponad podstawowych umiejętności technicznych. Innowacja zwiększyła ilość godzin wychowania fizycznego o 2 godziny tygodniowo.
- „Klucz do kodowania”. Innowacja, która została stworzona w odpowiedzi na potrzeby edukacyjne dzieci, miała za zadanie rozwinąć kompetencje matematyczne uczniów jednej z klas pierwszych. Zajęcia innowacyjne odbywają się raz w tygodniu, w ramach godzin dyrektorskich i polegają na programowaniu i kontrolowaniu pracy robotów. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w tego typu zajęciach, chętnie pracują w zespołach, dyskutują i szukają kompromisowych rozwiązań biorąc pod uwagę potrzeby i oczekiwania innych.
Pozostałe wieści








